Blog

15/11/2020|ndcentrum.cz

Telemedicína v sociálních službách

V dalším díle našich blogových článků se podíváme do sféry sociálních služeb.

Potřeba Sociální služby budoucnosti? 

 

Dnes si přiblížíme fungování telemedicíny v sociálních službách. Základním kamenem telemedicíny je především přenos naměřených dat na dálku. Právě samotné umožnění vzdáleného přenosu dat je tím největším benefitem pro zařízení sociální služby. 

 

Použitím telemedicíny umožňuje zařízením sociálních služeb rozšiřovat nabídku pro klienty. Jedná se zejména o zvýšení dostupnosti zdravotnických služeb, či nahrazení nedostatku lékařů přímo v zařízení sociálních služeb. 

 

Vzdálený monitoring je vhodný pro široké spektrum klientů od chronických pacientů až po pacienty s akutní změnou zdravotního stavu.

 

Kompletní seznam výhod pro zařízení sociálních služeb:

  • zvyšuje kvalitu poskytované péče ve sociálním prostředí klienta
  • snižuje časové nároky na dopravu klienta do zdravotnického zařízení 
  • snižuje nároky na personální zajištění a doprovod pacienta k odbornému vyšetření 
  • umožňuje sdílet údaje o zdravotním stavu pacienta s více lékaři současně
  • umožňuje pacientům provádět měření v okamžiku akutně vzniklých zdravotních obtíží a  získané hodnoty neprodleně vyhodnocovat
  • možnost okamžité konzultace zjištěného zdravotního stavu pacienta s lékařem
  • zefektivňuje kooperaci zdravotnických a nezdravotnických profesí
  • snižuje pracnost a optimalizuje některé činnosti realizované zdravotnickým a ošetřovatelským personálem, tím snižuje nároky na personální zabezpečení
  • úspora času lékaře při pravidelných prohlídkách a návštěvách jak u pacienta, tak v ambulanci lékaře
  • nahrazuje nedostatek lékařů a odborného zdravotnického personálu v zařízení sociálních služeb

 

Kompletní seznam benefitů pro klienta:

  • jednoduchost používání, monitorovací přístroje jsou postaveny tak, aby to zvládla i vaše babička či dědeček
  • možnost okamžitého měření při pocitu zdravotních obtíží
  • snížení počtu opakovaných hospitalizací, zkrácení počtu dnů hospitalizace
  • snížení počtu ambulantních návštěv
  • přesnější nastavení medikace a léčebných postupů 
  • větší důraz na dodržování léčebného režimu a disciplíny pacienta
  • zvýšení pocitu bezpečnosti
  • snížení rizik

 

Příště si představíme, některé kazuistiky ze světa sociálních služeb, které pomohla telemedicína vyřešit. 

Pokud máte jakékoliv dotazy ohledně telemedicíny v sociálních službách, neváhejte nás kontaktovat na Facebooku, mailem, případně na naší telefonní lince.



Diskuze k článku (0)